Over Reanda Netherlands
Reanda Nederland is een accountants-, belasting- en advieskantoor in Nederland dat zich exclusief specialiseert in het helpen van internationale bedrijven die zaken doen in Nederland. Reanda Netherlands is onderdeel van Reanda International, nummer 21 van internationale accountantsnetwerken over de hele wereld.
Het begin
De markt van accountancykantoren is een markt met veel grote bedrijven zoals PwC, Deloitte en Ernst & Young. Wij zien het als een mooie uitdaging voor Reanda Netherlands om zich hiertussen te gaan verhouden. De uitdaging is het behalen van nieuwe leads in deze concurrerende markt.
Naast het optimaliseren van de advertising campagnes en het blijven behalen van organische posities in de zoekmachines, hebben wij als full-service online marketing bureau verder gekeken dan deze diensten. We zijn dieper de data van de website ingedoken met behulp van onze analyse tools. Uit de analyses kwamen een aantal interessante bevindingen.
Uit de benchmark kwam naar voren dat de volumes op de website overeenkomen met de volumes in de branche. Dit gaf ons bevestiging dat de huidige campagnes goed presteren. Ondanks de goede volumes op de website lag het conversiepercentage van de landingspagina lager dan gemiddeld. Hier viel voor Reanda Netherlands de meeste winst te behalen als het gaat om het behalen van online leads.
Het proces
Na de constatering van het lage conversiepercentage op de landingspagina’s zijn we gaan onderzoeken hoe we meer online leads kunnen vergaren terwijl de volumes op de website gelijk blijven. Dan kijk je al gauw naar Conversion Rate Optimization (CRO). Het verbeteren van het conversiepercentage van de website of de desbetreffende landingspagina. Hiervoor hebben we een nieuwe landingspagina ontworpen en deze A/B getest.
De nieuwe landingspagina hebben we overzichtelijker gemaakt. Dit hebben we gerealiseerd door onder andere minder grote stukken tekst te gebruiken en meer gebruik te maken van user experience (UX) elementen. Het doel hiervan is dat de bezoeker zo effectief, efficiënt en prettig mogelijk de pagina kan bezoeken.
Daarnaast hebben we de teksten in de nieuwe landingspagina meer gestructureerd. Er is goed ingespeeld op eventuele vragen die de websitebezoeker kan hebben. We hebben hier rekening mee gehouden door antwoord te geven op de wie-, hoe- en waarom-vragen te beantwoorden en die duidelijk te vermelden op de nieuwe landingspagina.
Tot slot hebben we op de landingspagina meerdere conversieknoppen gebouwd. Op deze manier wordt de websitebezoeker aangespoord om bepaalde acties uit te voeren of worden ze geholpen om makkelijker bij het contactformulier te komen.
Hieronder laten we het verschil tussen de huidige en nieuwe pagina zien.
Huidige landingspagina: 

Nieuwe landingspagina:

Het resultaat
We hebben een A/B test opgesteld waarin we de huidige en nieuwe landingspagina tegelijkertijd met elkaar lieten lopen. Hierbij zorgden we ervoor dat er ongeveer 50% van de bezoekers naar de oude landingspagina gingen en 50% naar de nieuwe. Na vier weken hebben we genoeg data weten binnen te halen dat deze significant was. De resultaten van de A/B test hebben we geanalyseerd en hier kwam het volgende uit:
Conversies – De conversies van de nieuwe landingspagina zijn gestegen met 98,88%.
Conversiepercentage – Het conversiepercentage van de nieuwe landingspagina is gestegen met 119,48%.
Het vervolg
De resultaten die hierboven zijn weergeven zijn uiteraard resultaten om trots op te zijn en hebben de verwachtingen van Reanda Netherlands overtroffen.
De komende periode gaan we aan de slag om de nieuwe stijl door te voeren op de website.
Het proces van constateren, analyseren, strategie en implementeren is een cyclus wat wij continu optimaliseren om weer te werken om de volgende doelstellingen te behalen.




